Preskoči na glavni sadržaj

Povjerenje


Nedavno sam osobu, kojoj sam beskrajno mnogo vjerovala, "uhvatila" u laži! Ne u jednoj od onih majušnih, "bijelih" laži. Znate ono kad vam najbolja prijateljica kaže, da nema baš ništa za obući. Ili kad vam klinac koji stoji pored prazne kutije keksa tvrdi da nije on strusio 250 g. u 12 min. Ili kad kolega puše da mu je baš "težak" dan, a u odrazu prozora vidite da zuji na internetu...Nije to bila jedna od takvih situacija. Ovo je jedna od onih, kada sjedite sklupčani na kauču i pokušavate dokučiti što se dovraga upravo dogodilo i zašto. Dok sam tako premotavala sve iznova u glavi, na pamet mi je odjednom pala rečenica iz knjige, koju sam prije koji mjesec čitala! Zapravo je smiješno kako mi uvijek glavom, lete nekakvi citati u ovakvim situacijama. U moru misli koje su mi se rojile po glavi, jedna se progurala naprijed: "Povjerenje je najvrjednija čovjekova imovina!" I zaista, to je to! Bilo u poslu, bilo privatno, najvrjednije što možete imati u životu je povjerenje drugih ljudi! U odnosima s ljudima s kojima dijelite život, treba graditi jake veze povjerenja. Ono je najveća vrijednost u ljubavnom, obiteljskom, prijateljskom ili poslovnom odnosu.
Jer kada postoji vjera između životnih partnera, prepreke na koje nailazite su lakše premostive, a i ljubav postaje čvršća. Prijateljstva se razvijaju i postaju neraskidiva! Slično je i u poslu! Kada vjerujem svom poslovnom partneru ili kolegi, pomoći ću im da zajedno dođemo do cilja. Vrijedi i obrnuto. Veoma mi je stalo da moje kolege i poslovni partneri imaju povjerenja u mene. I jednom kada ga zadobiju, možete se kladiti da ću dati sve od sebe, da to povjerenje ne izgube! Znam da živimo u paralelnom svemiru u odnosu na ostatak svijeta. Gdje je možda više nego drugdje; normalno prevariti, zbog kratkotrajne dobiti ili uspinjanja na poslovnoj (društvenoj) ljestvici! Naprotiv tom sveprisutnom trendu, moje osobno iskustvo kaže da gdje ima povjerenja, ima i rezultata! Trajnijih od onih koji se dobiju lažima ili laskanjima! Koliko dugo se netko može skrivati iza laži? I koliko energije se mora uložiti u skrivanje istine? Nije li u tom slučaju jednostavnije od početka graditi odnos na povjerenju?! Možda će na početku taj put biti teži, ali će dugoročno dati kvalitetnije rezultate! A s vremenom će svakako biti jednostavniji! Upravo obrnuto je u odnosima utemeljenim na lažima. U početku je lakše, a onda postaje sve teže! Kad se čovjek zaplete u mrežu vlastitih laži teško se iz nje izvlači! U vezama s ljudima koji nam znače, bili oni životni partneri, djeca, prijatelji, kolege ili poslovni partneri, povjerenje je osnova na kojoj se gradi cijeli odnos! Privatno ili poslovno, sasvim je svejedno! Treba dati sve od sebe da se zasluži povjerenje ljudi koji nam u životu znače! A kad ga jednom dobijemo, treba ga njegovati i čuvati! Jer izgubimo li povjerenje bližnjih, sve što smo gradili skupa, će se raspasti! Brže nego se uspijemo snaći! Ako to ne želite; nikada nemojte lagati onima koji vam vjeruju, jer vam oni kojima lažete nikada neće vjerovati! Sometimes you cannot believe what you see, you have to believe what you feel. And if you are ever going to have other people trust you, you must feel that you can trust them too, even when you’re in the dark. Even when you’re falling. Mitch Albom, Tuesdays with Morrie


Primjedbe