Preskoči na glavni sadržaj

Horoskop za astrološke nevjernike





Ne vjerujem u horoskop. Ne u onom smislu da ga svako jutro pročitam uz prvu kavicu i uzbuđeno iščekujem ostvarenje pročitanog na ljubavnom, poslovnom ili zdravstvenom polju.
Po horoskopu sam Vaga. Kažu da su osobe rođene u tom znaku društvene i imaju dar za komunikaciju. Vole biti okružene prijateljima i obitelji.  Imaju istančani smisao za ljepotu,  umjetnost  i posebno razvijen smisao za pravdu. To ne znači da su nužno odvjetnice, već da ih  smeta nepravda i nekorektne situacije. Uvijek će gledati da nekako izglade odnose koji nisu pravedni.  Svoje ili tuđe.  Nisu svadljivci, niti su agresivni. Nikako ne vole nasilje i sukobe. Uvijek ih nastoje izbjeći i imaju sposobnost da ih diplomatski riješe. Krasi ih savršena sposobnost prosuđivanja. Vrlo lako oproste svađe, ali ne zaboravljaju greške koje  su do njih dovele. Uvijek su otvorene za promišljanja te će zbog svoje dobroćudne naravi priznati vlastite pogreške ako ih  se logičnim objašnjenjem može uvjeriti da su u krivu. Spremno će sagledati problem iz svih kuteva i uvijek se staviti u poziciju drugih. Zato drugima mogu djelovati da su neodlučni, međutim, one samo sagledavaju sve aspekte i mogu se staviti u svačiju poziciju.
Za nekoga tko ne vjeruje u horoskop, ovo je poprilično točan opis mene. Ako stavimo na stranu smisao za ljepotu i umjetnost. Što je po meni, nekako stavka koja nije univerzalna i u pravilu je u oku promatrača. Sve ostalo što je gore navedeno, je više manje moj opis. I nije ovo tekst o preobraćenju astrološkog nevjernika. Nipošto! Više je tekst o tome kako se osoba koja ne voli sukobe nosi s njima. Kako borac za pravdu reagira kad je suočen s nepravdom.
Život me naučio da mogu izbjegavati sukobe koliko hoću, ako netko sukob želi, izazvat će ga. Mogu ga, kad izbije, pokušavati riješiti diplomatski, ako to druga strana ne želi, diplomacija će doživjeti neuspjeh. Mogu se boriti za pravdu pa čak i pobijediti, ali nepravde će uvijek biti. I što sad? Postati kao ti drugi? Sukobljavati se? Osvećivati? Vraćati istom mjerom? Može i tako!
Ali ja ne mogu! Možda izbjegavanje sukoba i diplomacija neće upaliti, jednom. Ali hoće drugi put. I treći. Iz mog iskustva i četvrti. I svaki sljedeći. Možda i ne odmah. Ali s vremenom, svakako.
I zato, pokušaj objasniti. Možda je netko čuo laž o tebi i donio krivi sud. Pokaži mu da je to laž.
Možda je netko tvoju rečenicu izvukao iz konteksta i krivo shvatio. Objasni mu.
Ako ne pokušaš, nećeš znati.
Možeš naravno krenuti i od pretpostavke da je to zla osoba, koja te uzela za zub bez razloga. Ali po čemu si onda drukčiji od nje?
Možeš i smišljati pravičnu osvetu. Ali može li osveta biti pravična?
Možeš i vrijeđati. Nizati ružne riječi, umjesto biti dostojanstven u ljutnji. Ali hoće li ti zbog toga biti lakše?
Možeš prenijeti ljutnju na svoje najbliže, izazvati lančanu reakciju. Stvoriti još nesretnih mrzitelja. Ali zar takvih nema već dovoljno?


Ti možda i možeš tako, ali ja ne mogu. I možda će ti se činiti da je ovaj tekst u nekom hippy điru.  Da ga pišem dok se lelujam uz glazbu Janis Joplin u zadimljenoj prostoriji. Ali nisam neki fan Janis Joplin. Pišem u ponoć na kauču u dnevnom boravku. Jedini dim u mojoj blizini je onaj zaostao za suprugom na balkonu, dok je gasio zadnji današnji opušak. Nisam samoproglašeni hippy guru. Samo sam svjesna da inaćenjem i svađanjem najviše štetim sebi.  Neprestanim vraćanjem na stvari koji su me povrijedile, živim u prošlosti. I to u nekom trenutku prošlosti koji je za mene bio stresan i traumatičan. A to ne želim.  Radije stvaram neke nove, lijepe uspomene,umjesto da iznova proživljavam loše.
 To ne znači da ću pustiti da netko radi budalu od mene, dok se ja naivno „bavim diplomacijom“. Ali ću svakako pokušati objasniti, jer postoji realna mogućnost da je do sukoba došlo zbog nesporazuma.
Ako ne uspijem uvjeriti tog nekog da griješi, udaljim se. Zatvorim to poglavlje. Ne ostanem čekati novu šamarčinu, konstantno dajući još jednu priliku. Utihnem! Odem! Pustim da vrijeme učini svoje! Neka shvati sam. Hoće jednom! S vremenskim odmakom!  Ako ima savjest!
A ako ni vrijeme ne pomogne, živjet ću mirno jer ja sam pokušala. Jer nisam vrijeđala. Jer sam bila dostojanstvena i u svađi. Za mene je to poglavlje i tako ispisano. Davno završeno!
Iz prošlosti učim! Ne dopustim si da zaboravim zbog čega je do sukoba došlo. Jer ako se zaboravi ponovit će se! Ali oprostim. Prošlost ostavim baš tamo, u prošlosti! Gdje joj je i mjesto! Ne razmišljam neprestano o njoj. Jer jedino tako, mogu naprijed!
Ali to sam ja. Astrološki nevjernik s početka teksta. I možda to ona Vaga progovara iz mene. A možda iskustvo. 

Vi? Možete i drugačije.

S APortala

Primjedbe