Preskoči na glavni sadržaj

"Samo najbolje za moje dijete!”; je rečenica, koja u većini slučajeva, djetetu, napravi medvjeđu uslugu

 




S.D.B. ima 21 g. Odrasla je u situiranoj obitelji, s roditeljima koji su zaradili milijune i “sve su joj pružili”.

Zadnja veza joj je propala, kada je njezin dečko, kupio par dizajnerskih cipela, koje se njoj nisu svidjele.

 

Sada traži dečka, koji , osim što bi trebao, (pretpostavljam), imati  dobar ukus za cipele, neće biti prestrašen njezinim bogatstvom. Želi da je može razmaziti i biti u korak s njezinim luksuznim životom.

 

Njezin “budući  izabranik” ne smije kupovati u trgovinama  brze mode.

 

Važni su joj njegovi pokloni.  Iako cvijeće i čokoladice smatra otrcanim, “buket”  za 400 funti, već bi pokazao da mu je stalo. Ne bi se trebao ustručavati trošiti novce na nju i obasipati je raznim poklonima.  I ona će to uraditi za njega. 

 

Nije važno što dečko radi, samo joj je bitno da nije lijen i nezaposlen.

 

Iako, nekako sumnjam, da bi joj referent u osiguravajućoj kući npr.,  mogao kupiti buket po njezinim standardima, a i cipele koje nosi bi vjerojatno bile upitne kvalitete. Tu negdje i podatak “nije bitno” što radi, poprima sasvim drugi značaj.

 

Nisu djeca iz bogatih obitelji nužno razmažena derišta. Do roditelja je! Ali ova priča je nekakav okvirni pokazatelj, kako je bitnije koliko uložiš u djetetovu glavu, nego u njegovu odjeću.

 

Roditelji, lako izgube kompas.

 

“Samo najbolje za moje dijete!”; je rečenica, koja u većini slučajeva, djetetu, napravi medvjeđu uslugu.

 

Je li “najbolje za dijete”; skupa i brendirana odjeća, skupi pokloni?

Je li bitnije ono što ga trenutno čini sretnim ili ono što će ga u perspektivi učiniti sretnim čovjekom?

 

Što će bebi brendirana majica? Bljucnut će na nju, zakenjati je kašicom i prerasti prije nego što nađeš sredstvo koje uspješno uklanja mrlje od blitve. Što će mu kolica od 15-ak tisuća kuna? Mogu li ona zamijeniti mamine dodire i ljuljuškanja?  Što će desetogodišnjaku tenisice,  koje ćeš otplaćivati sljedećih 6 mjeseci, kad će ih prerasti prije nego što isplatiš zadnju ratu?!   Što će mu iPHONE u 1.osnovne,  koji  razvlačiš na 24 rate?

 

Može li brendirana odjeća, skupa igračka ili precijenjeni elektronski uređaj zamijeniti društvo roditelja? Jesmo li toliko zaokupljeni metežom u svakodnevnom životu, da ne vidimo širu sliku?

 

Djeca vide čemu dajemo prioritet. Shvaćaju da su naši prioriteti slika, onoga što najviše cijenimo.

 

Nema te brendirane majice ili skupocjenog gadgeta koji može zamijeniti vrijeme provedeno s roditeljem.

 

Nema tog poklona kojim možeš  nadoknaditi svoju odsutnost.

Koji može zamijeniti zagrljaj, poljubac,  priču za laku noć, valjanje po krevetu i bjesomučno škakljanje.

 

Ljubav se ne kupuje novcem.

 

Za ljubav ne postoji cjenik. Ona ne bira. Ona udari. Snažno. Iznenada. Uglavnom kad  joj se najmanje nadaš i iz smjera, iz kojeg ne očekuješ.

 

Ona ne ovisi o iznosu potrošenom na cipele ili cvijeće. Ona se ne mjeri nulama izdvojenim za nakit ili torbicu.

 

Ona  se broji  zagrljajima. Poljupcima. Pažnjom. Poštovanjem. Gestom.  Osmjehom.  Sjajem u očima. Post it-om s “Volim te” , na stolu. Toplinom tijela koje se privija uz tebe. Primanjem za ruku. Iznenada i bez veze.

 

Potrošenim novcem se ne računa, koliko je nekomu stalo.

Novcem kupuješ opravdanje. Nedostatak vremena. Odsutnost. Pereš grižnju savjesti.

 

Da moje dijete ne bira prijatelje srcem, 

da se druži samo s onima, koji mu nose skupe poklone,

da gleda u tuđe tenisice umjesto u dušu,

da mjeri ljubav novcem, bila bih tužna žena.

 

Znala bih da sam negdje gadno zglajzala.

 

Sve što je u dječjoj glavi, tijelu i srcu, do roditelja je.

Sve što osjećaju, vole i poštuju do roditelja je.

 

Pazite čim ih hranite! Pazite što ih učite!

Hranite ih ljubavlju, radošću,smijehom. Učite ih empatiji, suosjećanju, toplini. Naučite ih da vjeruju u sebe. Da streme visinama.

 

Razmazite ih poljupcima, a ne poklonima.

 

Nemojte da ljubav mjere novcem! Da emocije plaćaju i naplaćuju.

 

Jer nisu bolje naučili! Jer nisu  ni sami bolje osjetili!


S Aportal-a

Primjedbe